SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Kako najbolje izkoristiti čas v razredu, ko so učitelji in učenci skupaj

Rafaela Kožlakar, Stanislava Polajžer, Maja Vičič Krabonja, Gimnazija in srednja šola Rudolfa Maistra Kamnik, Breda Gruden, Bernarda Trstenjak, Miška d.o.o., Viljenka Šavli, Srednja ekonomska šola Maribor

Zvrnjeno (flipped) učenje na svojstven način združuje učenje na daljavo in v živo. Učenec se z učno snovjo najprej sreča na daljavo: ogleda si in predela snov s pomočjo videoposnetkov in drugih gradiv, ki jih pripravi učitelj. Ko se učitelj in učenci skupaj srečajo pri pouku, pa poteka interakcija v obliki praktičnega dela, medsebojnega soustvarjanja, utrjevanja snovi, reševanja problemov itd. V praksi se je pokazalo, da je sodelovalno učenje učinkovitejše, saj podpira projektni, raziskovalni način dela in temelji na avtentičnih primerih. Poudarjena je medsebojna izmenjava izkušenj in informacij med učenci, učitelj pa prevzema aktivno vlogo mentorja. Prednost takega načina učenja je učencem prilagojen, personaliziran način dela na daljavo, ki ni vezan na čas in kraj učenja. To so učenci potrdili tudi v praksi. Pri pouku so učenci kot prednost izpostavili učiteljevo pomoč pri reševanju problemov in pojasnjevanju vprašanj o učni snovi ali postopkih dela. S takim učenjem učenci razvijajo kompetence 21. stoletja, predvsem pa odgovoren odnos do učenja, kar je popotnica za vseživljenjsko učenje. Na več šolah so “flipped” način učenja in poučevanja že preizkusili. Učiteljem je priprava takšne učne ure pravi izziv, učenci in dijaki so bili z aktivnim načinom dela zadovoljni.

Kategorija: Četrtek, Program