SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Eufolio – prvi koraki

Mitja Turk, Grm Novo mesto – center biotehnike in turizma

Prispevek se osredotoča na predstavitev primera uporabe razvojnega e-listovnika pri pouku zgodovine. Predstavljeni primer učne ure »Država Aleksandra Velikega« služi kot osnova za (samo)evalvacijo drugega kroga izvajanja, spremljanja in vrednotenja poučevanja, ki vključuje uporabo e-listovnika (Mahara). Poleg prikaza priprave učitelja na izvajanje pouka s pomočjo e-listovnika, izvajanja v razredu in uporabljenega gradiva so predstavljeni tudi dosežki dijakov in njihova samoevalvacija. Prve ugotovitve kažejo, da se bo morala za uspešno uvedbo e-listovnika delno spremeniti vloga učitelja pri samem poučevanju, saj se pri takem načinu dela odgovornost za pridobivanje znanja vse bolj prenaša na dijaka. Pri tem je pomembna sprememba tudi bolj individualizirana obravnava dijakov, saj si ti zaradi različnega predznanja in predvsem interesov postavljajo zelo različne cilje. Pri uvajanju e-listovnika so se pojavljale različne ovire tako na tehničnem (Mahara) kot vsebinskem področju (rubrike formativnega spremljanja), ki smo jih sproti odpravljali.

Model razvojnega e-listovnika je prek rubrik formativnega spremljanja (cilji, predznanje, strategija, dokazi, samoevalvacija) premišljeno metodološko postavljen. Kot razvojni projekt pa je podvržen postopnemu uvajanju v šolski prostor, saj od učiteljev in dijakov terja premik v dojemanju obeh klasičnih vlog ter številne prilagoditve.

Kategorija: Četrtek, Program