Današnji postopki ocenjevanja v visokošolskih ustanovah na Norveškem so daleč od digitalnega napredka, ki se razvija in uveljavlja na drugih področjih družbe. Digitalni »domačini«, ki so danes včlanjeni v visokošolske ustanove na Norveškem, se učijo in izobražujejo s prenosnimi računalniki in mobilnimi telefoni, ko pridejo na dolgo pričakovane izpite, pa morajo svoje znanje izkazati s papirjem in svinčnikom. Predavatelji nestrpno čakajo, da študentski izdelki prispejo po navadni pošti, in nato zapravijo veliko časa za prebiranje nečitljive pisave. Administrativno osebje porabi čas za štetje, kopiranje, preverjanje, pakiranje in pošiljanje izpitnih pol pregledovalcem.
Na tem predavanju si bomo ogledali projekte, začete na nacionalnih in lokalnih ravneh, ki se osredotočajo na preobrazbo postopka ocenjevanja z današnjega papirnega na v celoti digitalnega. Z vzpostavitvijo nacionalnega projekta za digitalno visokošolsko ocenjevanje in s povabilom vsem univerzam v državni lasti k sodelovanju v skupni pobudi, je cilj projekta deliti znanje o izzivih in rezultatih ter zagotoviti sodelovanje med univerzami. Odziv na to povabilo je bil izjemen: v tem nacionalnem projektu zdaj sodeluje 76 entitet, ki zastopajo 27 različnih visokošolskih ustanov. Najpomembnejši dejavnik je že od prvega dne tehnološka perspektiva projekta, ki ima zdaj vodilno vlogo pri delu, povezanem s tehnološkimi vidiki postopka digitalnega ocenjevanja.
Predstavitev se bo zlasti osredotočila na ta področja ter perspektive za uspeh z nacionalnim projektom in širokim sodelovanjem:
- sodelovanje večine norveških univerz;
- uporaba inovativnega postopka javne nabave v sodelovanju s ponudniki na trgu;
- vpliv digitalnih rešitev na nove načine učenja in ocenjevanja;
- reševanje pravnih vprašanj;
- vzpostavljanje nacionalnega storitvenega okolja za integracijo.
Freddy Barstad (nacionalni koordinator za digitalno ocenjevanje, eCampus – UNINETT AS) je izkušen menedžer in strateg na področju IKT ter svetovalec s kar 20-letnimi izkušnjami na področjih IKT, državne uprave in javnega sektorja. Zadnjih 11 let je dejaven na področju visokega šolstva.