SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Evropske digitalne kompetence

Barbara Neža Brečko, EC JRC IPTS

Digitalna kompetenca je univerzalna in osnovna potreba za vse državljane za delo, življenje in učenje v družbi znanja. V mnogih evropskih državah je digitalna kompetenca prepoznana kot strateško pomembna tako v javnem kot tudi v zasebnem življenju državljanov. Digitalna kompetenca lahko izboljša številne vidike našega življenja; npr. socialni, zdravstveni, gospodarski, državljanski, kulturni, družbeni vidik. Evropski parlament in Svet Evrope sta že leta 2006 za doseganje ciljev na področju izobraževanja določila osem ključnih kompetenc – med njimi je tudi digitalna kompetenca. Koncept digitalne pismenosti in kompetence je močno prisoten in poudarjen v številnih dokumentih, ukrepih in pobudah evropske politike (Digital Agenda, Communication on rethinking education, Opening up education, Grand coalition for digital jobs ipd.).

Koncept digitalne kompetence je precej širok. Tako na akademskem kot političnem področju obstajajo različne definicije in različna poimenovanja enakih konceptov. Tako nekateri avtorji govorijo o digitalni kompetenci, drugi o pismenosti, spet tretji o spretnostih. Da bi ustvarili soglasje o elementih digitalne pismenosti in da bi prispevali k boljšemu razumevanju digitalne pismenosti na evropski ravni, je bil sredi leta 2013 sprejet okvir digitalne kompetence za državljane, kjer je bilo definiranih pet področij digitalne kompetence in 21 pripadajočih kompetenc, ki so podrobno opisane in opredeljene glede na različne ravni usposobljenosti (DIGCOMP: A Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe, EC JRC IPTS).

Dokument že ima nekaj implementacij: potrjen je kot smernica za razvoj šolskih kurikulov in kurikulov za izobraževanje učiteljev s strani evropske Tematske delovne skupine za IKT in izobraževanje (Direktorat za izobraževanje in kulturo), ki jo sestavljajo predstavniki evropskih ministrstev za izobraževanje. Prav tako je bil sprejet kot prispevek k akciji 62. Digitalne agende in sprejet kot okvir za zbiranje podatkov o e-spretnostih v Eurostatovi anketi gospodinjstev o uporabi IKT. Na osnovi obstoječega dokumenta se pripravljajo novi projekti: razvoj evropskega okvira digitalne kompetence za učitelje, razvoj indikatorjev za merjenje digitalne kompetence in drugi projekti.

Kategorija: Četrtek, Program