SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Vrednotenje nalog iz e-učbenika in diferencirano preverjanje naravoslovnega znanja v e-učilnici

Manja Kokalj, Uroš Ozmec, Franc Jakoš, Osnovna šola Selnica ob Dravi, Osnovna šola Janka Glazerja Ruše  

V projektu Uvajanje in uporaba e-vsebin ter e-storitev uporabljajo učenci 7. a tablične računalnike pri petih predmetih. Pri naravoslovju smo vključevali vsebine in naloge iz e-učbenika, zato smo ovrednotili prednosti in slabosti reševanja nalog. Za pomanjkljivosti smo našli ustrezne rešitve v obliki preverjanja znanja v e-učilnici, ki smo ga izdelali v izobraževalnem e-okolju Moodle. Vprašanja pri preverjanju so različnih tipov, vsebujejo pestre oblikovne elemente in obsegajo vseh šest taksonomskih stopenj po Bloomu, vključen je tudi diferenciran pristop. Dodano vrednost vidimo v takojšnji povratni informaciji. Vsebine iz e-učilnice lahko v obliki obnovitvene datoteke posredujemo zainteresiranim učiteljem. Spremljali smo dosežke učencev in preverjali, kako dosegajo učne cilje ter nadgrajujejo svoje IKT veščine. Preverili smo tudi, ali uporaba e-vsebin in e-storitev izboljša razumevanje in znanje učencev. Testni oddelek smo primerjali z učenci 7. b ter učenci iz sosednje šole, ki pri obravnavi iste snovi niso uporabljali IKT tehnologije. Rezultate smo analizirali in prišli do zaključkov, da imajo učenci s tablicami večjo motivacijo za učenje, izboljšali so digitalno pismenost, omogočili smo jim več diferenciacije in individualnega pristopa ter bolj spodbujali njihove miselne procese na višjih kognitivnih stopnjah. Večje razlike v znanju pa se bodo najverjetneje pokazale po daljšem obdobju evalvacije.

Kategorija: Četrtek, Program