SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Sodelujem in vrednotim tudi s pomočjo e-orodij

Tina Žagar Pernar, Tatjana Lotrič Komac, Osnovna šola Naklo

Predstavljeni primer, vključujoč sodelovalno učenje, načela fit pedagogike in IKT (e-listovnik, tablični računalnik, anketni vprašalnik), spodbuja k razvijanju lateralnega oziroma kritičnega mišljenja, pri čemer se učenec zaveda, da je proces učenja dolgoročni proces, na katerega lahko vpliva in mora zanj prevzeti odgovornost ter kritično distanco.

Pri projektu EUfolio in pilotnem uvajanju tabličnih računalnikov v osmem razredu sta avtorici ugotovili, da je sistematičen pristop h kritičnemu mišljenju procesno naravnan, zato je njegova vpeljava nujna od najzgodnejših faz otrokovega razvoja. Skladno s tem je bila izbira novega pristopa poučevanja pri slovenščini v šestem razredu logična. Po obravnavi različnih literarnih vrst so morali učenci prek skupnih dokumentov tvoriti zgodbo – izbrali so eno izmed literarnih vrst (detektivska, fantastična, pustolovska, znanstvenofantastična) in napisali začetek. V nadaljevanju so večkrat zamenjali mesta, opravili gibalno vajo in nadaljevali začeto. Pri tem so morali prebrati napisano in ga smiselno nadgraditi. Po pisanju so izdelke pravopisno in vsebinsko ovrednotili ter povratne informacije posredovali vsem tvorcem zgodbe. Sledila je refleksija opravljenega dela v obliki spletne ankete.

Izkazalo se je, da je tako delo za učence zahtevno, ker ga niso vajeni, je pa imelo velik doprinos za slabše učence, saj so zaradi odgovornosti do skupine napredovali bolje.

Kategorija: Četrtek, Program