Irena Rutar, Šolski center nova Gorica
Poučevanje kemije naj bi temeljilo na eksperimentalnem in problemsko raziskovalnem delu. Bistvena značilnost takega poučevanja so aktivnosti, prek katerih dijaki spoznavajo učno vsebino ali rešujejo problem.
Pri pouku kemije sem doslej vnaprej pripravila delovne liste oziroma navodila za delo, v katerih sem navedla nalogo, pripomočke, korake za izvedbo eksperimenta in na koncu še vprašanja za utrditev oziroma ponovitev snovi.
V letošnjem šolskem letu pa sem pri pridobivanju eksperimentalnih veščin uporabila metodo obrnjenega učenja (iz ang. flipped learning). Poudarek je na aktivni vlogi dijaka skozi celoten proces.
Najprej sem internetni naslov za ustrezen videoposnetek objavila v spletni učilnici. Dijaki so si posnetek ogledali doma in napisali korake za izvajanje dejavnosti. Pri uri kemije so dijaki s tabličnimi računalniki in koraki iz domače naloge samostojno napisali navodila za delo. Moja vloga je bila mentorska in usmerjevalna. Dijakom sem med poukom pomagala, sodelovala pri reševanju nalog, jih spodbujala k sodelovanju in medsebojni pomoči.
Drugi del eksperimentalnih vaj je potekal v parih. Dijak je v laboratoriju izvedel vajo, drug dijak je izvedbo vaje snemal. Dijaki so si kasneje posnetke sošolcev ogledali in napisali komentar v spletno učilnico.