SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Misliti ali ne misliti – to ni več vprašanje (Razvijanje kritičnega mišljenja pri osnovnošolcih s pomočjo IKT)

Vesna Gros, Renata Krivec, Petra Mikeln, Osnovna šola Polje, Ljubljana

Učitelji si pogosto postavljamo vprašanje, kako učence spodbuditi k razmišljanju in kritični distanci do slišanega in videnega, ter kako jih naučiti načrtovati, spremljati in vrednotiti lasten napredek in razvoj.

Po mnenju mnogih je prav kritično mišljenje ena izmed veščin, ki jo v 21. stoletju potrebujemo vsi, zato menimo, da jo je smiselno razvijati že v osnovni šoli. O tem, kaj sploh je kritično mišljenje in kako ga razvijati, razmišljamo v projektu Zavoda RS za šolstvo ‘EUfolio’. Namen projekta je uvajati sodobne pristope k učenju in poučevanju ter spremljanju in vrednotenju znanj in veščin ob uporabi razvojnega elektronskega listovnika.

V svojem prispevku bomo predstavile, kako smo učence od šestega do devetega razreda na Osnovni šoli Polje vpeljale v veščino kritičnega mišljenja in spodbudile k razmisleku o tem, kakšni (kritični) misleci so. Ker je kritično mišljenje širok pojem, ki zajema mnoge veščine, smo se osredotočile predvsem na ločevanje med dejstvi in mnenji, dajanje konstruktivne povratne informacije in kritično prijateljevanje ter vrednotenje lastnih in tujih izdelkov. Delo z učenci je potekalo s pomočjo računalniškega okolja Mahara, ki učencem ponuja možnost povezovanja, izmenjave mnenj, forumov, nalaganja povezav, datotek itd. po vzoru družabnih omrežij.

Kategorija: Četrtek, Program