SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Učinek refleksije učenca na vrednotenje skupinskega sodelovalnega dela 1:1

Jerica Glavan, Srednja vzgojiteljska šola in gimnazija Ljubljana

V primerjavi z individualnim delom, skupinski sodelovalni pouk učencem omogoča, da obravnavano snov spoznajo globlje, hkrati pa razvijajo še sodelovalne veščine. Zato lahko trdimo, da se učimo na avtentičen način in da je taka oblika pouka v sodobni šoli priporočljiva, še posebej v okviru pouka 1:1, ki nam omogoča hitrejši dostop do podatkov in spodbuja učenje z uporabo številnih IKT orodij.

Vrednotenje sodelovalnega dela ostaja velik izziv, saj so kriteriji vezani na konkretne dejavnosti, ki vodijo do končnega rezultata učenja. Če imamo ustrezno zastavljene cilje, je končni izdelek preprosto ovrednotiti, kar je sestavni del tradicionalnega pouka. S težavami pa se soočimo, ko bi radi ocenili tudi proces, ki je privedel do tja. Ko imamo v razredu šest skupin, kako naj hkrati spremljamo delo vseh? Ta problem sem poskušala rešiti s pomočjo refleksije učenca. Ker je organizacija na šoli precej toga, sem se odločila, da izkoristim prednosti pouka 1:1, in nadomestim živi razgovor z vsakim učencem posebej tako, da s tablico učenci posnamejo svojo refleksijo v avdio obliki. Zato je namen mojega prispevka prikazati, kako mi je v konkretnem primeru refleksija pomagala pri vrednotenju sodelovalnih, komunikacijskih in analitično-kognitivnih veščin in kje je še prostor za izboljšave.

Kategorija: Četrtek, Program