SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Tangram

Lidija Jug, Osnovna šola Sladki Vrh

V prispevku je predstavljena raziskovalna aktivnost, pri kateri učenci tudi s pomočjo tabličnega računalnika raziskujejo geometrijske oblike s sestavljanjem delov  tangrama. Tangram je kitajska sestavljanka, stara nekaj stoletij, ki vsebuje sedem delov,  ki so osnovni geometrijski liki. Z njimi sestavljamo različne figure, pri čemer moramo uporabiti vseh sedem kosov, ki se ne smejo prekrivati. Pri pouku izbirnega predmeta matematična delavnica obravnavamo matematične miselne igre. Uvod v raziskovanje je bila izdelava lastnega tangrama s prepogibanjem lista papirja po navodilih za izdelavo. Kot izziv pa smo si zadali cilj, da želimo iz delov sestavljanke vedno sestaviti trikotnik, kvadrat, pravokotnik, paralelogram in trapez. Postavili smo tudi novo pravilo sestavljanja, kjer ni treba uporabiti vseh sedem delov. Naloge smo se lotili sistematično tako, da smo začeli z enim delom sestavljanke, nato nadaljevali z dvema deloma sestavljanke, tremi deli itd. ter ugotavljali, katere, zgoraj naštete like lahko sestavimo. Poudarek je bil na raziskovanju: iskanju rešitev, s kolikimi deli, katere like sestavimo. Pri delu so učenci uporabljali tablični računalnik, kjer so s pomočjo računalniške aplikacije Tangram (predhod-no nameščena na tabličnem računalniku) iskali rešitve. Za učence je bilo delo zanimivo, nekateri so se prvič srečali z igro tangram, ki omogoča veliko možnosti raziskovanja.

Uporaba IKT opreme je pomemben dejavnik, ki pripomore k izboljšanju kvalitete pouka, saj je za učitelja tudi orodje, ki tako učitelju kakor tudi učencem omogoča boljše, zanimivejše, hitrejše in v nekaterih primerih nazornejše delo v razredu.

Kategorija: Četrtek, Program