SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Sodelovalno reševanje problemov pri opravljanju kolesarskega izpita

Andreja Žavbi Kren, Osnovna šola Toma Brejca Kamnik

Sodobna družba se vrti okoli informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), s tem pa tudi učenje in poučevanje v slovenskih šolah. Digitalno kompetenco učenci razvijajo ne samo pri pouku, ampak tudi pri ostalih dejavnostih, ki potekajo v vzgojno-izobraževalnih ustanovah. V petem razredu se po opravljenem teoretičnem izpitu in praktičnemu usposabljanju za kolesarski izpit začne vožnja v resničnem prometu (ZVCP, 2004). Preden učenci začnejo s samostojno vožnjo v prometu, je priporočljivo, da ponovijo cestna pravila in se predhodno seznanijo s progo. Vse to lahko izvedemo s pomočjo IKT opreme z metodo inovativne pedagogike 1:1. Učenci so si v računalniški učilnici vsak na svojem računalniku ogledali posnetek, ki sem ga že prej posnela z učenko. Učenko pred vožnjo nisem posebej pripravila, saj sem želela, da ostali učenci najdejo napake, jih analizirajo, utemeljijo. Po individualnem ugotavljanju in iskanju napak v posnetku, je sledilo skupno vrednotenje vožnje učenke ter iskanje boljših rešitev za ovire, ki so se zgodile v dani situaciji. Čeprav je delo potekalo individualno, se je pokazalo, kako lahko sodelovalno učenje pomaga pri razvoju samostojnosti za delo. Prednost opisanega načina preverjanja znanja je bila večja motivacija učencev za delo in razvijanje digitalne kompetence. Ogled posnetka skupaj z analizo, je učencem zagotovil razvoj višjih taksonomskih stopenj, ki pripomorejo k trajnejšemu znanju.

Kategorija: Četrtek, Program