SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Preverjanje in ocenjevanje znanja s kvizom v Moodlu

Mojca Dolinar, Zavod RS za šolstvo, Marija Pisk

V okviru dela v e-razvojni skupini za razredni pouk smo v šolskem letu 2012/2013 namenili pozornost možnosti preverjanja in ocenjevanja znanja s kvizi v Moodlu (Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment).

Pri preverjanju in ocenjevanju znanja lahko izbiramo različne načine. Tehnološki razvoj nam omogoča, da znanje preverjamo in ocenjujemo tudi z informacijsko komunikacijsko tehnologijo. Med možnostmi, ki so nam na voljo, smo izbrali odprtokoden brezplačen program, ki je za uporabnika varno spletno učno okolje. V njem smo preverili prednosti in slabosti uporabe aplikacije Kviz.

Ocenjevanje znanja smo načrtovali v pisni obliki, pri čemer smo načrtovali sestavo testa z mrežnim diagramom in upoštevali priporočila za sestavo veljavnega in objektivnega preizkusa znanja. Pripravili smo različne primere in jih prilagodili za izvedbo v aplikaciji Kviz. Kviz omogoča učitelju, da pripravi preizkuse in ocenjevanja znanja za učence ter opredeli čas reševanja in število reševanj v spletni učilnici. Pri oblikovanju nalog imamo na izbiro vprašanja drži – ne drži, vprašanja z več možnimi odgovori in označitvijo pravilnega, vprašanja s kratkimi odgovori in esejska vprašanja. Vprašanja učitelj shranjuje v zbirki in jih lahko uporabi v različnih kvizih, ki jih pripravlja za učence. Povratna informacija o uspešnem reševanju je odvisna od vrste vprašanja, ki ga oblikujemo. Program da učencu povratno informacijo glede na opredeljene pravilne odgovore za večino nalog, razen esejskih, ki jih mora učitelj pregledati in nato točke ročno vpisati k odgovoru. Učitelj lahko izbira med dvema možnostma prikaza rešitev in doseženih točk, po učencu ali za cel razred.

Kategorija: Četrtek, Program