SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Učenje v naravi z uporabo tabličnih računalnikov

Brigita Klemen, Pedagoška fakulteta Ljubljana, magistrska študentka, Alenka Žerovnik, Pedagoška fakulteta Ljubljana, asistentka

Sodobni didaktični pristopi omogočajo, da pri poučevanju uporabljamo raznolike oblike učenja in poučevanja. Učitelji si želimo, da bi bilo poučevanje tesno povezano z življenjem, naloge in problemi zastavljeni problemsko in načrtovani tako, da bi učenci dobili znanja, sposobnosti in veščine za življenje. Pri povezovanju učenja z življenjskimi primeri učitelji pogosto naletimo na težave zagotavljanja ustreznih pripomočkov.Naš cilj je povezati dve različni skupini učencev in povečati prenos znanja med njima, pri čemer poučevanje poteka deloma v razredu, deloma na terenu. Aktivnosti v razredu so namenjene spoznavanju učencev različnih skupin. Potekajo v obliki različnih socialnih iger, ki so prilagojene starosti in potrebam otrok. Ko se socialna interakcija med vključenimi učenci okrepi, učitelj vpelje terensko učenje. Pri tem si pomaga s tabličnimi računalniki. Le-ti služijo kot učinkovit pripomoček, ki učencem omogoča, da prek zaslona spremljajo interaktiven zemljevid poti in v naravi iščejo ustrezne označbe. Na označenih mestih rešijo naloge, ki so povezane z dogajanjem v naravi. Ker naloge oddajo direktno prek spleta, lahko učitelj spremlja rezultate učencev in jim priskrbi takojšnjo povratno informacijo. Učenje je učinkovitejše, za učence bolj motivacijsko, saj učence z namigi in novimi nalogami spodbujamo k nadaljnjemu raziskovanju. Poleg obravnave same snovi, vezane na več predmetnih področij kurikula, krepimo tudi socialno interakcijo med skupinama.

Kategorija: Četrtek, Program