SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Uporaba videokamere pri refleksiji in spodbujanju jezikovnih zmožnosti pri najmlajših otrocih

Bernarda Hvala, Vrtec Ledina Ljubljana, Dejan Čegovnik, MOJ TV d.o.o

Prispevek bo prikazal uporabo kamere v vrtcu kot učnega pripomočka v prvem starostnem obdobju. Kamero sva uporabila z namenom posneti dejavnost otrok in proučiti njihove odzive. Posnetki so omogočili večkratno opazovanje reakcij posameznih otrok. Na ta način sva bolje spoznala močna in šibka področja otrok in to uporabila pri spremljanju otrok in načrtovanju vzgojno-izobraževalnega dela. Posnetke sva večkrat pokazala otrokom in ob tem posnela njihove odzive. Otroci so si jih z zanimanjem ogledali, pozorno poslušali in med seboj intenzivno komunicirali. Ugotavljali so, kdo je na posnetku, kaj dela, kaj je rekel, kdo je manjkal ipd. Z analizo posnetka odzivov otrok sva se zavedla, da so otroci intenzivneje sodelovali kot pri običajnih dejavnostih, pozorno poslušali in uporabljali besedišče, ki ga doslej nisva zaznala. Uporaba kamere pri delu z najmlajšimi je pokazala, da jo je smiselno uporabljati za vrednotenje dejavnosti, za skupne refleksije z otroki, za sodelovanje s starši. Pokazale so se tudi prednosti timskega dela. Dobrodošla je bila pomoč soavtorja, ki je s svojimi izkušnjami in nasveti pripomogel h kvalitetnejšim posnetkom otrok. Razmišljava, da bi otrokom v prvem starostnem obdobju omogočila rokovanje s kamero in snemanje dogajanja v oddelku. Ali bodo kos takšnim izzivom, pa boste dobili odgovor na Siriktu 2015.

Kategorija: Četrtek, Program