SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Uporabniška izkušnja uporabe EUfolia

Katarina Bizjak Slanič, Osnovna šola Janka Glazerja Ruše

Portfolio je orodje, ki lahko pospeši učenje in podpre poučevanja tako, da poteka bolj intenzivno. E-portfolio, elektronska zbirka, ki jo zbere in ureja uporabnik običajno na spletu, ima v primerjavi s fizičnim prednosti in slabosti.

Mahara je v Sloveniji novo okolje za ustvarjanje e-portfolia in jo podpira Zavod RS za šolstvo v projektu EUfolio. Eden od njegovih ciljev je načrtovanje in izvedba uporabe e-portfolia v funkciji spremljanja in podpore učenja pri pouku.

V prvi vrsti v prispevku s komplementarno uporabo kvalitativnih in kvantitativnih metod raziskovanja ugotavljamo, ali je pouk z uporabo EUfolia bolj učinkovit.

Uporabniško izkušnjo predstavljamo z vidika treh skupin deležnikov: učiteljev, učencev ter podpornih delavcev Osnovne šole Janka Glazerja Ruše, vključenih v projekt. Ker se v današnji družbi ne sprašujemo več, ali pri pouku uporabljati tehnologijo, temveč katero tehnologijo uporabiti, v drugem delu prispevka ugotavljamo, ali je doprinos h kakovosti pouka z novim okoljem Mahara v primerjavi z drugimi orodji (spletna učilnica Moodle, orodja Microsoft Office) večji in ali je s tem njegova uporaba smotrna.

Rezultati nakazujejo, da je uporabniška izkušnja različnih deležnikov projekta različna. Za učence je vrsta orodja manj pomembna kot za učitelje. Med vsemi spremljanimi komponentami se kot najpomembnejša za pozitivno uporabniško izkušnjo nakazuje znanje učitelja za uporabo orodja.

Kategorija: Četrtek, Program