SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

E- portfolio otroka kot izhodišče za načrtovanje tem in projektov v vrtcu

Darija Hohnjec, Vrtec Rogaška Slatina

V slovenskih vrtcih segajo začetki oblikovanja portfolia otroka, instrumenta za spremljavo otrokovega napredka v razvoju in učenju, v leto 1999. V zadnjih letih se »klasičnemu« portfoliu otroka, večinoma shranjenega v mapi, pridružil še e-portfolio. Sodobnejša oblika listovnika temelji na istih teoretičnih izhodiščih, vsebuje pa dokazila, ki so večinoma pridobljena in shranjena s pomočjo IK sredstev. Kot vzgojiteljica v vrtcu oblikujem in uporabljam portfolie otrok že petnajsto leto. Proučevanje in razlaga zbranih dokazil mi pomagata pri učinkovitejšemu poučevanju in učenju predšolskih otrok. Portfolio omogoča pridobivanje dodatnih informacij o načinih in učinkih otrokovega učenja: o teorijah, ki jih snuje, o interesih, problemih, strategijah učenja in zmožnosti sodelovanja s sovrstniki. Takšno spremljanje omogoča prepoznavanje in nadgradnjo njihovih močnih in šibkih področij, avtentični avdio in video posnetki pa prispevajo k pogostejšim odzivom otrok. Portfoliji otrok lahko služijo kot izhodišča smiselnega načrtovanja tem ter projektov v oddelku. Interese otrok, dokumentirane tudi v e-portfoliih, sem uporabila pri temi Načrtovanje naše nove igralnice. Načrte, ki so jih otroci risali prostoročno in v računalniškem programu Slikar, sem opremila z njihovimi pojasnili ter jih predložila vodstvu vrtca, da jih bo lahko uporabilo pri prenovi igralnice. IK sredstva so zabeležila bogato in pestro dogajanje in omogočila uvid v učenje in participacijo otrok pri tej temi.

Kategorija: Četrtek, Program