SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Učenje geometrije z ali brez IKT?

Silva Kmetič, Zavod RS za šolstvo, Tomaž Miholič, Osnovna šola Duplek, Vinko Zobec, Osnovna šola Poljčane

V načrtu pouka za razvoj pojma višina trikotnika v osnovni šoli smo vsebinske cilje iz učnega načrta dopolnili s splošnim ciljem pouka matematike: učenec razvija matematično mišljenje. Dodani korak dinamične shematizacije pa naj bi taksonomsko bogatil načrtovani dosežek učencev z vidika uporabe, razumevanja pojma in z vidika razumevanja matematične definicije. Uvajanje pojma smo načrtovali po van Hielejevi razvojni poti, ki smo jo dopolnili z dinamično shematizacijo. Prepletali smo dejavnosti s konkretnimi modeli, s konstruiranjem z geometrijskim orodjem na papir (rezultat so statične slike, simbolni in besedni opisi) in z raziskovanjem lege višin v dinamično spremenljivih trikotnikih. Opazovali smo proces učenja in merili napredek v znanju. Pri opazovanju učenja smo poleg že poznanih problemov, kot je nezanesljivost načrtovanja višine danemu trikotniku v odvisnosti od vrste trikotnika in lege osnovnice glede na rob delovne površine (lista), opazili še druge manj znane napačne predstave. Uspeh pri končnem preverjanju dosežkov učencev bi težko pripisali zgolj dodanemu koraku dinamične shematizacije, saj je k rezultatu prispevala vsaka od skrbno načrtovanih faz. Posebej pa smo preverili in kvalitativno analizirali cilj, v katerem učenci razvijejo »dinamični« pogled na geometrijo v povezavi z obravnavano temo. Rezultat kaže na nov učni korak pri uporabi programov dinamične geometrije, ki bi razvil pojma odvisnih in neodvisnih geometrijskih objektov.

Kategorija: Četrtek, Program