SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

S pomočjo spletnega okolja učenci razvijajo kritično mišljenje in se urijo v načrtovanju in evalviranju svojega učenja

Maruša Bogataj, Katja Knific, Eva Traven, Branka Vodopivec, Osnovna šola Predoslje Kranj

Učenci osmih razredov Osnovne šole Predoslje Kranj v letošnjem šolskem letu svoje delo načrtujejo, vrednotijo svoje znanje in napredek v spletnem okolju Mahara. Skupaj s 13 partnerji iz sedmih držav sodelujemo v dveletnem razvojnem mednarodnem projektu E-listovnik (EUfolio).

Temeljni namen uporabe omenjenega spletnega okolja je uvajanje sodobnih pristopov k učenju in poučevanju ter spremljanju in vrednotenju znanj, s poudarkom na razvijanju veščin 21. stoletja. Temeljna veščina razvojnega e-listovnika je samouravnavanje. Gre za aktivni proces, v katerem učenec oblikuje cilje svojega učenja, spremlja, nadzoruje in uravnava svoje razmišljanje, motivacijo in oblikuje svoje strategije učenja. Posebno pozornost učenci namenjajo tudi veščini kritičnega mišljenja in argumentacije.

V prispevku bomo predstavile, kako učenci v svojem osebnem elektronskem učnem okolju svoje predznanje dopolnjujejo oziroma nadgrajujejo z novimi temami, oblikujejo svoje učne cilje, načrtujejo strategije za uresničitev postavljenih ciljev, spremljajo ter vrednotijo lasten napredek na različnih področjih učenja in razvoja, pri čemer je poudarek na medpredmetnem povezovanju. Svoj napredek učenci v spletnem okolju dokumentirajo. Skozi delo se poudarja proces učenja in ne le končni izdelek, rezultat učenja. Učenci so že v nekaj mesecih tovrstnega učenja naredili premike v svojem razmišljanju in zavedanju, da so sami odgovorni za svoje znanje in napredek.  Mahara spodbuja medvrstniško sodelovanje ter kritično prijateljevanje, ne le učiteljevo povratno informacijo.

Kategorija: Četrtek, Program