SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

E-listovnik v funkciji formativnega spremljanja veščine sodelovanja in komuniciranja pri pouku psihologije

Jasna Vuradin Popovič, Gimnazija Murska Sobota, Tanja Rupnik Vec, Zavod RS za šolstvo

V prispevku prikažemo, kako smo s pomočjo e-listovnika vpeljali spremljanje v podporo učenju (formativno spremljanje) sodelovanja in komuniciranja ter poglobljenega razumevanja tematskega sklopa Čustva. Prikazani so vsi koraki formativnega spremljanja, od ugotavljanja predznanja, prek oblikovanja osebnih ciljev, načrtovanja strategije uresničitve ciljev, opredelitve kriterijev uspeha, do povratne informacije in samoevalvacije ter razna orodja, ki smo jih pri tem uporabili.

Kot temeljno orodje za oblikovanje e-listovnika smo uporabili spletno aplikacijo Mahara. Učence smo usmerili v vrsto dejavnosti, v katerih so svoje delo načrtovali, spremljali in vrednotili v skladu z navodili zavihka Moje učenje v spletnem okolju Mahara. Učenci so v dejavnostih prešli vse faze raziskovanja, od orientiranja v učni vsebini, prek konstruiranja znanja, ter kasneje poglabljanja in vrednotenja, do evalvacije.

E-listovnik smo uporabili v dveh funkcijah, kot osebni prostor samouravnavanja učenja ter kot prostor skupnega raziskovanja ter širjenja in poglabljanja znanja obravnavane tematike. Prikazu posameznih dejavnosti in poteka dela v Mahari in drugih aplikacijah sledi prikaz dosežkov učenk in učencev ter predstavitev rezultatov evalvacije, ki kažejo v prid smiselnosti nadaljevanja uporabe e-listovnika v obeh funkcijah tudi za obravnavo drugih tematskih sklopov. Učenci so namreč učiteljici podali pozitivno povratno informacijo glede uporabe Mahare za namene načrtovanja lastne prakse, kot tudi za namene sodelovalnega raziskovanja in učenja obravnavane teme.

Kategorija: Četrtek, Program