SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Dijaku prijazno skupinsko ocenjevanje znanja ob podpori e-listovnika

Tina Petkovšek, Srednja šola za farmacijo, kozmetiko in zdravstvo Ljubljana

Skupinsko ocenjevanje znanja želim predstaviti kot način pridobitve ene izmed ocen pri pouku in dobro sredstvo za motiviranje dijakov. E-listovnik kot orodje pri tem omogoča izpeljavo, obenem pa s svojim načinom dela sledim filozofiji e-listovnika, torej da dijaki razvijajo samoregulacijo.

Moj namen je opogumiti ostale učitelje za vpeljavo drugačnih praks ocenjevanja, ko en test rešujejo po trije dijaki. Novost ni le v skupinskem izpolnjevanju testne pole, ampak tudi v dijakovem lastnem načrtovanju učenja ter ustvarjanju skupin (razvrščajo se glede na lastne aspiracije) in prevzemanju odgovornosti za lasten uspeh, ki tako postane odgovornost za uspeh skupine. Dijake s tem želim tudi usmeriti, da fokus ni ocena, ampak znanje samo. Pri klasičnem ocenjevanju je za večino dijakov ocena bistvenega pomena, tako za popravo niso več motivirani. Sama pri svojem delu dijake usmerjam v znanje in tako je poprava testa ključnega pomena, ki jo nadgradijo tudi s pisanjem refleksije v e-listovniku.

Testna pola je zasnovana problemsko in preverja višje ravni znanja po Bloomovi taksonomiji. Pogosto so odgovori med člani skupine različni in se o zapisanem odgovoru usklajujejo ter medsebojno argumentirajo. Marsikateri dijak šele ob tem popolnoma osvoji in razume snov – tako se učijo drug od drugega. Obenem dijaki urijo tudi komunikacijske in socialne veščine, ocenjevanje pa poteka v bistveno manj stresnem vzdušju. Po pisanju testa imajo možnost izmenjevati mnenja o pravilnih rešitvah v okolju Mahare. Popravo naredijo na naslednji učni uri prav tako skupinsko. Vsak dijak zase pa zapiše tudi lastno refleksijo o izkušnji in jo vstavi v e-listovnik.

Kategorija: Četrtek, Program