SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Izobraževalna igra Aladin in njegova leteča preproga

Franc Jakoš, Osnovna šola Janka Glazerja Ruše, Osnovna šola Selnica ob Dravi, Mirko Đukić, Zavod Antona Martina Slomška, Škofijska Gimnazija Antona Martina Slomška, Dr. Domen Verber, FERI – Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko

Poučevati začetnike programirati je velik izziv za učitelje. Učenci kmalu izgubijo voljo za napredovanje in reševanje težjih problemov. Sodelovalno učenje je bilo prepoznano kot metoda, ki lahko pomaga pri doseganju boljših rezultatov, če je sodelovanje aplicirano v pravem času, to je takrat, ko se problem rešuje.

Prispevek opisuje in analizira prva srečanja učencev in dijakov z navideznimi večuporabniškimi okolji, ki omogočajo sodelovalno učenje. To srečanje smo učencem omogočili z  izobraževalno igro »Aladin in njegova leteča preproga«, ki je bila narejena po vzoru programa Lightbot 2.0 in omogoča spoznavanje konceptov programiranja brez predhodnega poznavanja sintaktičnih pravil. Naš namen je bil združiti privlačnost in motivacijsko moč simuliranih navideznih okolij in didaktično moč učenja s pomočjo igre.

Pripravili smo programsko distribucijo Aladin_Opensimulator_0.7.6.1. Le-ta vsebuje igro in vsa potrebna pred-nastavljena orodja, ki omogočajo učiteljem enostaven zagon in uporabo simulacije v razredu. Pripravili smo tudi spletno mesto, kjer so dostopna navodila za upravljanje s simulacijo in izobraževalno igro ter opis aktivnosti za poučevanje programiranja.

Udeleženci izobraževalno igro dobro sprejmejo. Pripravljeni so reševati naloge, v kolikor je igra pravična in deluje zadovoljivo. Hitro razumejo tudi gradnjo v svetu in sestavljanje programov s Scratch4Opensim ter prenos generirane kode v navidezno okolje. Reševanje življenjskih problemov jih dodatno motivira za učenje.

Kategorija: Četrtek, Program