SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Tablica pri pouku: pomoč ali ovira

Nataša Jeras, Osnovna šola Šmartno pod Šmarno goro

Letošnje šolsko leto smo v okviru projekta Pilotni projekt uvajanja e-vsebin in e-storitev pri pouku začeli uporabljati tablice. Zanimalo me je, ali so tablice lahko pripomoček, ki ga lahko smiselno vključimo v pouk in s katerim lahko pouk obogatimo, ali pa so samo modna muha, ki nas pri učenju lahko celo ovirajo. Učenci četrtega razreda osnovne šole so zelo hitro osvojili osnove manipuliranja s tablico. Postavili smo jasna pravila glede uporabe, saj učenci pogosto enačijo IKT pripomočke z igranjem igric. Preizkušali smo uporabo tablic pri različnih učnih strategijah: fotografiranje ali snemanje poskusov, snemanje dialogov, reševanje kvizov (aplikacija Brez knjige) kot preverjanje predznanja na začetku in ugotavljanja napredka na koncu ure, izdelovanje plakatov ali reševanje učnih listov ob iskanju ustreznih informacij v e-učbenikih, uporaba beležnice, kamor dopolnjujejo svoje zapise in jih lahko primerjajo in usklajujejo s sošolci, sprotno preverjanje znanja z aplikacijo Kliker, vrednotenje izdelkov sošolcev na forumu v spletni učilnici. S pomočjo tablice pouk laže diferenciramo in ga prilagodimo posameznim učencem. Ugotovila sem, da tablice pri pouku nikakor niso ovira, so dober pripomoček pri različnih didaktičnih strategijah. Težko pa je v tej fazi že govoriti o tem, ali se z njihovo uporabo dviga tudi splošna raven znanja učencev.

Kategorija: Četrtek, Program