SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Kako začeti s poučevanjem programiranja

Matija Lokar, Fakulteta za matematiko in fiziko, Univerza v Ljubljani

V zadnjih letih so v večini razvitih družb prišli do spoznanja, da je nujno, da vsi učenci osvojijo algoritmično razmišljanje in znanje osnov programiranja. S spoznavanjem računalniških konceptov in razvijanjem postopkovnega načina razmišljanja učenci pridobivajo znanja, spretnosti in veščine, ki so veliko bolj trajne kot hitro razvijajoče se tehnologije.

Seveda pa je treba zelo skrbno razmisliti, kako začeti s poučevanjem programiranja – kateri so ustrezni prvi koraki. V prispevku bodo predstavljeni številni načini, ki jih lahko v ta namen uporabimo. Pri tem se bomo izognili standardnemu pristopu – problem, pisanje kode, prevajanje in izvajanje na računalniku. Ogledali si bomo poučevanje programskih konceptov brez uporabe računalnika in prek računalniških iger kot so Robozzle, LightBoot in podobne. Poudarili bomo, katere programske koncepte s tem spoznavamo. Poleg tega bomo videli, kako lahko izrabimo dejstvo, da so učenci navdušeni uporabniki mobilnih naprav in jih v okolju, podobnemu Scratchu, naučimo pisanja računalniških programov za mobilne telefone. Predstavili bomo določena gradiva, ki smo jih razvili na Fakulteti za matematiko in fiziko in so bila že uspešno uporabljena na seminarjih za učitelje.

Kategorija: Četrtek, Program