Nevenka Mandelj, Osnovna šola Litija, Urša Bajda, Osnovna šola Tončke Čeč Trbovlje in Javni zavod Osnovna šola Marjana Nemca Radeče
V tendenci k digitalni pismenosti ne moremo mimo medijske pismenosti aktivnega učenca. S pomočjo IKT in sodobne mobilne naprave lahko učenci vstopajo v šolsko knjižnico v svoji domači postelji, na počitnicah, skratka kjerkoli prek njenega bloga – spletnega dnevnika. Z ustrezno načrtovanim spletnim dnevnikom šolske knjižnice poteka poučevanje izven zidov in knjižničnih polic. Kompetenca medijske pismenosti se kot vse kompetence usvaja postopno, dokler učenec ne razvije zmožnosti kritičnega vrednotenja različnih medijskih vsebin. S pomočjo spletnega dnevnika šolske knjižnice je mogoče učencem približati IKT kot učno okolje, ki presega prostor igrarij in medvrstniških pogovorov (večinoma enozložnic). Avtorici v prispevku predstavljata dva različna spletna dnevnika šolskih knjižnic, ki vsak na svoj način poglabljata IKT znanja učencev ter omogočata medijski pismenosti spodbudno okolje.
Na primeru spletnega dnevnika šolske knjižnice Osnovne šole Litija je podrobneje predstavljena interesna dejavnost mladih knjižničarjev, ki se aktivno vključujejo v različne nacionalne in mednarodne projekte, med drugim pa so oblikovali v Sloveniji inovativni t.i. napovednik knjig, v tujini prepoznaven kot Book Trailer.
V šolski knjižnici Osnovne šole Marjana Nemca Radeče pa med drugimi učence druži tudi interesna dejavnost debatni klub. Ker se večkrat letno udeležujejo debatnih turnirjev, se nanje pripravljajo tako, da raziskujejo najrazličnejše informacijske vire – medije. S pomočjo spletnega dnevnika šolske knjižnice o svojem interesu, dosežkih in dilemah učenci obveščajo tudi širšo skupnost.
S prispevkom želita avtorici poudariti pomen šolske knjižnice v digitalni dobi ter opozoriti na že davno presežen fizični prostor šolske knjižnice, ki lahko postane tudi uspešno virtualno učno okolje oziroma orodje poučevanja.