SIRikt 2014

26. – 30. 5. 2014

SIRikt 2014 - 26. – 30. 5. 2014

Med prosojnicami in spletom

Ksenija Bračič Bračko, Prva gimnazija Maribor

Med učne strategije sodi tudi organiziranje oziroma urejanje snovi v logično strukturo, da postane snov preglednejša in učencu pomaga pri razumevanju. V ta sklop tako sodi tudi izdelava zapiskov pri pouku. Pri tem sem opazila, da imajo dijaki s tem področjem organiziranja učenja velike težave:

  1. zapiskov ne delajo, ker
  2. ne zmorejo/znajo;
  3. je lažje fotokopirati;
  4. ob tem pa ne sledijo razlagi:
  5. začnejo se dolgočasiti;
  6. njihova pozornost pade;
  7. motijo sošolce.

Zato sem želela preizkusiti nove strategije in ob prosojnicah ter razlagi učencem ponuditi nekaj, kar jih bo pritegnilo. Pri delu sem uporabila razpoložljivo IKT tehnologijo – standardne računalnike in tablice ter jim ponudila možnost, da ustvarijo e-zapiske.

Uporabila sem že izdelane prosojnice in spletno orodje 1ka, s katerim sem naredila kviz za pridobivanje nove učne snovi. Učenci so morali slediti prosojnicam in moji razlagi, če so želeli odgovoriti na vprašanja, ki so z odgovori tvorila smiselno celoto. Prosojnice in kviz niso bili identični, zato so morali učenci pozorno spremljati razlago in tabelno sliko ter odgovarjati na vprašanja. Vprašanja so bila različnih tipov in taksonomskih ravni. Vključila sem slikovno gradivo ter povezave na vire v spletu.

Na koncu sem posamezne kvize izvozila v Word-ove dokumente ter jih poslala učencem. Oblika dokumenta je učencem dopustila možnost oblikovanja in dopolnjevanja zapiskov po lastnih željah.

Kategorija: Četrtek, Program